Will-Fred.reismee.nl

Naar een wild park Tala Game reserve

In de buurt van Pietermaritzburg ligt het wildpark Tala in het Tala vallei.. Het is niet het grootste park maar het heeft toch een oppervlakte van 3000 hectare. We zijn een stukje zelf het park ingereden naar de receptie en restaurant. We moesten nog een uur wachten voor de safarijeep en dus hebben we maar een lunche genomen nou pffff dat dachten we het was best veel maar wel heerlijk. Om 1 uur konden we met de jeep op safari. De gids heet Ndulo en wist veel te vertellen en dat deed hij dan ook. Bij elke groep dieren of als hij of wij iets zagen dan stopte hij zodat wij foto's konden maken en hij vertelde over het dier. We hebben oa een Blesbok, wilde zwijnen, gnoes( wildebeast), zebra's, witte neushoorns , giraffen, struisvogels en nijlpaarden( hippo's) gezien. Bij sommige dieren kwamen we tot op een afstand van 1 meter zoals bij de neushoorns.. Wat zijn die beesten groot het mannetje kan tot 2000 kg wegen en eet zo'n 60 kg per dag aan gras. Poepen kan dienook en wel tot tien keer per dag en per keer ca 10 kg. De nijlpaarden waren in het water omdat het te warm is en 's avonds gaan ze uit het water om eten te zoeken. Nijlpaarden zijn heel gevaarlijk en ze vallen aan zonder enige waarschuwing. Het zijn de nijlpaarden waarbij de meeste mensen door gedood zijn. De safari rit duurde ruim 2 uur en het was geweldig mooi en een hele ervaring. Nou dat was het weer en tot morgen